Minda & Mengenali Personaliti

Kuasa Minda Bawah sedar
( mengenali personaliti )

Manusia bertindak bergantung apa yang telah di isikan didalam Subconscious Mind mereka. Dengan memperhatikan cara barcakap gerakan bahasa badan, wajah, garis bibir, tangan, mata , gerakan, bahu seseorang, anda boleh membuat sebuah analisa yang apa yang tersirat di dalam minda seseorang. Jadikan infomasi ini sebagai garis panduan untuk anda mengambil tindakan dan keputusan. Mari kita melihat dari kaca mata kuasa minda bawah sedar, bagai mana infomasi ini membantu anda untuk menganalisa seseorang. Misalnya anda ingin mencari rakan perniagaan atau pasangan hidup.

Coba anda lihat wajah gadis di sebelah. Bermula dari leher kebawah, otak kanan mengawal organ di sebelah kiri sedangkan otak di sebelah kiri mengawal organ di sebelah kanan.
  1. Dalam kes ini kita melihat mata gadis ini lebih besar di bahagian kiri.
  2. Bahu lebih tinggi di sebelah kanan ( organ ini dikawal oleh otak kiri ).
  3. Kepala lebih condong di sebelah kiri.
Kesimpulanya kita lihat gadis ini lebih banyak menggunakan otak kiri yang bersifat logikal. Misalnya untuk membuktikan sesuatu perkara gadis ini harus melihat dengan matanya sendiri daripada berita itu di sampaikan oleh orang lain. Bahu melambangkan pekerjaanya yang bersifat logik serta berfikir juga bersifat logikal. Pekerjaan yang sesuai untuk beliau adalah guru matematik, ahli sains, polis, akuantan, arkitek, pelukis plan, bank dan lain-lain yang bersifat logik.
  1. Bibir lebih tinggi di sebelah kanan
Melambangkan penggunaan otak kanan. Gadis ini lebih suka bercakap perkara yang bersifat astrak otak kanan. Misalnya keagamaan, kerohanian, kelembutan dan bersifat keindahan. Tiga bahagian otak gadis ini menggunakan IQ dan satu bahagian otak menggunakan EQ.


EQ mempunyai 70% kekuatan dalam kehidupan manusia. Walaupun penggunaan EQ satu bahagian dari potensi minda gadis ini di katakan seimbang dalam penggunaan mindanya. Terutama bila gadis ini bercakap tentang kehidupan , motivasi, kerohanian beliau lebih cenderung memberikan contoh yang logikal akal. Bertuah andai anda menjadi pasangan hidupnya.

Penggunaan otak yang seimbang akan mempengaruhi peningkatan 70% EQ. EQ merupakan syarat utama mengukur kejayaan seseorang dalam kehidupan.

Latihan EQ membina personaliti .

Perhati kan iris mata seseorang apa bila bercakap dengan anda. Apabila anda melihat iris matanya terbuka luas_ menandakan seseorang itu amat berminat dengan anda.

Setiap kali mendengarkan orang bercerita tentang dirinya anggukan dagu setiap 7 minit_ Ini akan memberi kesan orang sangat ingin mendekati anda dan jadilah seorang pendengar yang baik.Orang yang bercerita berhak untuk di dengar dan di lihat. lihatlah matanya dengan pandangan yang lembut. Pandangan yang lembut adalah melihat mata kiri, kanan dan dagu sekaligus.

Bila bercakap dengan seseorang jangan tangan anda berada di kawasan bibir dan hidung _ ini akan merangsang minda anda untuk berbohong.

Setiap kali orang ketawa atau tersenyum ketuk kan meja atau keluar kan bunyi tertentu. Ini akan menciptakan satu anchor pada minda bawah sedar seseorang. jadi kan anchor ini sebagai alat untuk mencipta suasana harmoni dalam sebuah hubungan.
  • .... Bersambung..... aura_menjaro@yahoo.com