Minda & Fenomena Terawangan

Minda & Fenomena Terawangan


Semua maklumat yang kita miliki tentang kehidupan dunia ini disampaikan kepada kita melalui lima indra kita. Dunia yang kita ketahui terdiri dari apa yang dilihat mata, diraba tangan, dicium hidung, dikecap lidah, dan didengar telinga kita. Kita tidak pernah berpikir bahwa dunia "luar" mungkin berbeda dengan apa yang disampaikan indra kepada kita, karena kita telah bergantung hanya kepada kelima indra tersebut sejak lahir.


Akan tetapi, penelitian modern dalam berbagai bidang ilmu menunjukkan pemahaman sangat berbeda dan menimbulkan keraguan serius tentang indra kita serta dunia yang kita pahami dengannya. Titik awal pendekatan ini adalah bahwa gagasan "dunia luar" yang terbentuk dalam otak kita hanya sebuah respon yang diciptakan oleh impuls eletrik atau rangsangan eletrik ( neuron transmiter ) . Warna ,jisim, kenderaaan, wang , harta dan segala-galanya hanya terdiri daripada impuls eletrik.

Bagaimana Kita Melihat, Mendengar dan Merasa ?


Proses penglihatan terjadi melalui cara yang sangat canggih. Paket-paket cahaya (foton) yang melintas dari objek ke mata melewati lensa di bagian depan mata. Paket-paket cahaya ini terpecah-pecah dan jatuh terbalik pada retina di bagian belakang mata. Di sini, cahaya tersebut diubah menjadi impuls eletrik, kemudian dikirimkan oleh sel-sel saraf ke bintik kecil yang disebut pusat penglihatan di bagian belakang otak. impuls eletrik ini diterjemahkan sebagai sebuah citra setelah melalui serangkaian proses. Tindakan melihat sebenarnya terjadi dalam bintik kecil ini, yang merupakan tempat gelap pekat dan terisolasi total dari cahaya.


Sekarang, marilah kita kaji kembali proses yang tampaknya biasa dan tidak istimewa ini. Saat kita mengatakan "kita melihat", sebenarnya kita melihat kesan impuls yang mencapai mata dan muncul di dalam otak setelah cahaya diubah menjadi isyarat eletrik. Jadi ketika kita mengatakan "kita melihat" sebenarnya kita sedang mengamati isyarat eletrik di dalam otak kita.

Apa bila isyarat eletrik ini terputus anda tidak dapat melihat apa apa, apabila isyarat eletrik ini meningkat anda akan melihat sesuatu yang berbeza dari penglihatan orang lain. Apabila isyarat eletrik ini semakin tinggi anda juga akan melihat objek pada dimensi yang semakin tinggi.Stimulasi dari sebuah objek diubah menjadi isyarat eletrik dan mempengaruhi otak. Ketika kita "melihat", kita sebenarnya menyaksikan efek dari isyarat eletrik ini dalam minda kita. Semakin kuat isyarat eletrik

yang kita miliki semakin kuat kesanya pada objek yang kita lihat.


Semua citra yang kita lihat dalam kehidupan dibentuk di dalam pusat penglihatan, yang hanya beberapa kubik sentimeter dari keseluruhan volume otak. Baik artikal yang sedang Anda baca maupun dataran tanpa batas yang Anda lihat ketika menatap cakrawala tercakup dalam ruangan kecil ini. Hal lain yang harus diingat adalah bahwa otak terisolasi dari cahaya, di dalamnya benar-benar gelap. Tidak ada kontak antara otak dengan cahaya itu sendiri.


Kita dapat menjelaskan situasi menarik ini dengan sebuah contoh. Andaikan ada sebuah lilin menyala di depan kita. Kita boleh duduk di depan lilin tersebut dan memperhatikannya untuk beberapa lama. Selama itu otak kita tidak pernah bersentuhan langsung dengan cahaya lilin. Bahkan ketika kita melihat cahaya lilin, bagian dalam otak kita gelap gulita. Kita melihat dunia yang berwarna-warni dan cerah di dalam otak kita yang gelap.


Fenomena metafizik


Jika apa yang anda melihat, mendengar, mencium hanyalah kesan dari ransangan eletrik maka proses ini juga boleh terjadi dalam dua hala. Iaitu apa yang anda lihat akan memberi kesan kepada rangsangan eletrik, rangsangan eletrik juga akan memberi kesan kepada apa yang di perlihatkan kepada anda.


Contoh: Anda melihat seorang wanita, dalam masa yang sama akan membuat sistem biologi eletrik dalam diri anda akan berubah dan kesanya akan membuat anda terangsang. Terangsang merupakan kesan dari pengaruh eletrik biologi dalam diri anda. Kesan “dua hala” akan terjadi dengan menggunakan teknik tertentu yang dapat menyamai dengan khadar pergerakan dan kekuatan yang dapat meningkatkan eletrik biologi dalam diri anda, ini akan memberi kesan anda melihat seorang wanita. Walaupun tidak ada seorang wanita pun di hadapan anda. Wanita tersebut telah di wujudkan oleh rangsangan eletrik yang ada dalam diri anda. Fenomena ini disebut sebagai fenomena metafizik ( terawangan )


Kesimpulanya, untuk melihat dunia luar anda tidak perlu berada di luar tapi perhatikanlah apa yang ada dalam diri kamu. Tingkatkanlah pusat tenaga eletrik yang berada didalam diri anda. Anda akan melihat dunia luar dalam demensi yang berbeza. Asalkan isyarat eletrik biologi dalam diri anda dapat anda tingkatkan. Begitu juga peningkatan keupayaan pada indera anda yang lain, maka kesan metafizik akan berlaku kepada diri anda jika anda mengubah struktur isyarat eletrik dalam diri anda. Isyarat eletrik ini berkurun lama telah di ketahui oleh manusia dapat di tingkatkan pada pusat tenaga eletrik yang ada dalam diri manusia. Dalam dunia metafizik pusat tenaga ini dikenali sebagai pusat tenaga dalam. Dapat anda pelajari disini.



Kursus Hypnosis
akan di adakan
Lokasi :KUALA LUMPUR
(alamat kursus dan peta)
Pada: 19.12 2009 ( Sabtu )
masa: 9.00am_5.00pm
Event Organizer Nor Akmaliza
016 2965644 & 012 9642466
Yuran Kursus Rm 350.00
sebarang pertanyaan sila hubungi
aura_menjaro@yahoo.com
( sila buat Pendaftaran Kursus dahulu untuk pengesahan tempat terima kasih Dari Event Organizer )