Akupinalogi ( Energy Iso- Bionic )

Akupineologi ( accupeneology ) merupakan gabungan dari perkataan “Aku” yang bermaksud titik seperti kefahaman akupuntur , “Pine” diambil dari perkataan “Pineal” merupakan sebuah kelenjar ajaib yang berada

ditengah-tengah otak yang berfungsi untuk memperkasakan kemampuan batin seseorang dan "Logy" berhubung dengan pengetahuan atau salah satu cabang ilmu pengetahuan. Jadi Akupineologi ( Accupenelogy ) bermaksud ilmu yang mengajar cara mengenali titik - titik simpulan batin dan berhubung dengan kekuatan dalaman juga disebut sebagai Iso- Bionic. Pada amnya Akupineologi, mempunyai 3 titik simpulan (medan energi) yang mengalir dalam badan. Tiga titik ini berhubung dengan berbagai fungsi dalam kehidupan. Tiga titik itu terdiri dari aliran atau garisan daya, seperti sepotong pakaian yang dibuat dari benang cotton yang berbeza-beza.Garis daya yang kita gunakan, mengalir ketitik penting yang mudah di temukan oleh tangan dan jari.Tiga titik ini ialah:

1. Titik Psinic.
Titik psinic mengalir naik dan turun antara tangan dan wajah anda. Garisan dan daya berkait dengan semua proses mental. Terletak pada I inci di atas cakra ajna (diatas titik kedua alis mata) Inilah titik tempat fokus psinic.

2. Titik Pectoral
Titik ini membentuk jaringan energi antara dada dan tangan, berkaitan dengan pekara-pekara fizikal yang dapat kita lihat, cium, raba, rasa, dan dengar. Titik ini terletak di tengah - tengah antara kedua puting susu di dua jari atas cakra Nurani atau jantung. Inilah titik tempat fokusnya titik Pectoral. Bila titik ini di fokuskan ia akan berubah menjadi satu sinar atau cahaya yang kuat.


3.
Titik Umbilica.
Medan aliran ini mengalir naik dari pusat ke tangan. Aliran ini berkaitan konsep -konsep abstrak misalnya pertumbuhan kerohanian dan aspek kehidupan yang berada di luar kedua daerah tersebut. Pusat anda merupakan fokus Umbilica. Titik ini apabila diaktifkan ia akan membentuk menjadi aliran yang kuat yang tidak terhingga. Tetapi tidak dalam bentuk pada cahaya.

Mengaktifkan titik Energy
Seorang Dr yang pernah memenangi hadiah novel berkata "Hukum alam ini sangat sederhana; Kita perlu melampaui akal dan fikiran untuk memahaminya" Untuk menjelaskan atau memahami hukum alam ini, kadang kala kita akan menjadi bingung. Sedangkan apa yang kita cari sebenarnya amat sederhana dan mudah untuk di fahami.

Ingatlah energi Iso- Bionic alam itu sederhana, namun ia agak sukar untuk di terangkan. Yang penting ialah cara menggunakanya dan membudayakan dalam kehidupan anda, Setelah anda dapat mengalirkan energi Iso - Bionic ini dengan lancar. Kehidupan anda, batin, badan dan roh menjadi tenang, sihat, dinamis dan terpenuhi. Setelah anda memastikan kualiti kehidupan manakah yang perlu anda ubah, demi kebaikan anda. Anda harus mulai mengaktifkan titik energi ghaib yang berkaitan. Cara untuk mengaktifkan,latihan untuk mendominasikan titik-titik ini akan kami terangkan dalam Akupineologi E Book sahaja. Titik ini mempunyai berbagai fungsi antaranya untuk meraih keberuntung dalam perniagaan.

Misalnya, anda berkeinginan untuk memiliki sebuah perniagaan. Itu merupakan benda matereal yang dapat lihat dan anda raba. Titik Pectoral anda berada di daerah itu, maka teknik yang berlainan dengan daerah itu akan menjamin bahawa sebuah perniagaan akan menjadi milik anda dikemudian hari. Kadang-kadang kurniaan ini akan melalui kronologi yang menghairankan dan tidak di sangka sangka dan akhirnya, akan meyakinkan anda tentang kehebatan Allah melalui ihktiar Iso- Bionic.

Atau, anda ingin mempunyai seorang kekasih. Ini berkait dengan emosi dan terutama berhubung dengan mantal. Maka anda seharusnya melakukan teknik mengaktifkan titik Psinic, supaya jodoh anda sesuai dengan keinginan anda. Anda menderita dengan sesuatu yang tidak nyata," Kekosongan dalam bidang ketuhanan" seperti yang di gambarkan oleh pengasas Menjaro En Kohar " jelasnya mungkin anda tidak dapat menunjukan apa yang salah dalam hidup anda". Ini merupakan pertunjuk yang jelas untuk menggunakan titik umbilical anda, berguna untuk menghubungkan nasib anda dengan apa yang di perlukan demi kebahagian serta kebebasan anda.

Saya tidak mahu mencadangkan anda, supaya memperhatikan terlalu pasif titik mana yang harus di gunakan pada saat dan keadaan mana anda berada. Ketiganya terdiri dari energi yang sama dan semuanya akan bekerja demi kebaikan anda. Seandainya anda menggunakan titik Pectoral untuk menarik kekasih kerana anda mengira seorang kekasih itu dapat di lihat dan di raba, maka itu bukan suatu kesalahan yang besar dan tidak mengakibatkan bahaya. Mungkin anda perlu menggunakan tenaga yang banyak untuk memperolehi hasil akhir, tetapi jika anda menggunakan pada titik yang betul, hasilnya akan menjadi lebih baik. Tetapi hasil akan menjadi lebih baik lagi jika anda menggunakan ketiga-tiga titik sekali gus.

MERAIH KEBERUNTUNGAN ISO-BIONIC
Mungkin anda tidak percaya dengan melakukan latihan selama beberapa minit sehari anda dapat meraih keberuntungan dalam perniagaan. Orang pernah mengatakan " Yang pipih tidak datang melayang, yang bulat tidak datang bergolek". Saya amat setuju dengan perpatah kuno ini. Saya akan perjelaskan bagaimana energi Iso -Bionic ini bekerja. Apa yang di lakukan oleh Akupinoelogi adalah menggunakan energi yang tersedia ada dalam diri anda dan dapat anda ambil dengan bebas. Saya memberikan satu contoh supaya anda mudah memahaminya.

Misalnya anda telah menebang sepohon kayu yang besar, setelah membersihkan ranting dan dahan. Anda perlu membawa kayu ini ke Kilang yang terletak sejauh 10 km untuk di proses menjadi papan. Anda tidak mungkin mengangkat menggunakan tangan sendirian. Anda mungkin dapat mengangkat sedikit demi sedikit, tetapi memakan masa dan tenaga yang banyak. Cara lain yang anda gunakan ialah dangan menyewa lori, ini memerlukan kos pembelanjaan yang tinggi.

Sekarang bagaimana anda sekiranya anda menggunakan energi bebas yang dapat membawa kayu ini ke kilang untuk diproses. Dan anda bertindak sebagai perancang ?. Misalnya anda merancangkan dahulu pokok yang hendak di tebang itu haruslah berada di tepi sungai, dan sungai ini harus melewati kilang pemprosesan kayu ini tadi. Apa yang perluanda lakukan ialah menolak kayu ke air. Energi alam yang bersumber dari air sungai tadi bertindak menghantar kayu itu ke Kilang , anda hanyalah bertindak sebagai pemantau aliran kayu supaya tidak tersangkut.

Kita tahu bahawa kekayaan,kesihatan dan kebahgiaan berada di tempat tertentu , Entah di mana kita tidak tahu. Setiap hari kita mendengar orang berniaga untung beribu,orang bertemu dengan harta karun, memperolehi pekerjaan dengan gaji yang besar, berniaga air oxigen untung melebihi air mineral, mendapat jodoh dengan orang kaya, mendapat perniagaan tanpa modal dan bermacam dan ribuan cara orang mendapat kebahagian.

Berbeza dengan anda berusaha setengah mati tapi hasilnya " Pergi pagi balik petang, habis gaji bayar hutang". Energi Iso-Bionic seperti sungai yang kita gunakan sebagai contoh di atas. Energi ini mengalir di dalam dan di sekelilingi kita setiap waktu. Akupineologi memberi konsep sederhana demi memberikan apa yang anda ingini dalam hidup anda. Kekuatan yang sama seperti sungai yang pekasa itu membawa kayu ke kilang. Apa yang perlu anda buat ialah merubahkan energi yang ada kepada energi yang dapat mengubah pandangan dan pemikiran anda. Resapkan lah diri kedalamnya serta membiarkan diri anda terbawa aliran energi itu....Lanjutan.....