Testimoni Pelajar

Terima kasih kepada Guru saya yang mengajar bagaimana hendak menggunakan, mengarah, dan memerintahkan minda separa sedar, yang mana seperti yang telah kita sedia maklum bahawa setiap insan yang dilahirkan didunia ini mempunyai "kuasa" mereka yang tersendiri..tetapi kebanyakan daripada kita tidak tahu bagaimana hendak menggunakannya...
Inilah kerugian yang kita....
Mereka yang berjaya mengawal minda ini akan menjadi seorang yang "hebat", "luar biasa" dan macam-macam lagi...terlalu sukar untuk digambarkan dengan kata-kata..inilah pengalaman yang terjadi pada diri saya... Hafis 012-9884027


kursus yang banyak memberi perubahan yang begitu mendalam pada diri saya,syukur alhamdulillah pada Allah kerana memberi saya peluang untuk mempelajari ilmu laduni ini..016-3120658 Razif ( ajibpython )



Puan Aida Hydrawaty Bt Samsul
Tawau Sabah
012 6895040

Shykur Alhamdulilah dengan menyertai program ini, saya berubah menjadi lebih yakin pada diri sendiri. Saya lebih mengenal diri dan insyaallah , saya mampu menjadi lebih baik daripada sebelum ini. Banyak benda baru yang dipelajari dan saya merasa tidak sia sia meluangkan masa untuk program ini. Terima kasih tidak terhingga.


Sihusin Nordin
017 3707560
Pucung Selangor

Program ini betul-betul membuat saya terkejut. Sebab apa yang fikir selama ini sihir atau menggunakan jin adalah tidak benar. Melihat live demo sesungguhnya, apa yang saya tahu ilmu allah sangat hebat dan luas. Semua apa yang kita fikirkan boleh kita wujudkan dalam bentuk realiti, bukan lagi berhalusinasi.



Jamali Abu Hassan
Kota Damansara
017-2441841

Pernah mengikuti program Aura Therapy sebelum ini, program kuasa minda bawah sedar merupakan " satu fenomena yang sangat luar biasa" itu sahaja yang dapat saya katakan...... selainnya tidak mampu saya jelaskan dengan kata kata, pengalaman yang sangat indah...mengenal


Mazlan
019 2609075
Bangi.

Satu program yang memberi manafaat kepada saya.



Kak Nor
Sebuah perjalanan hidup yang menjemukan, berakhir di sini. Hidup saya kembali ceria bila faham " untuk apa saya hidup dan saya dihidupkan "
Anda telah memperlihatkan sebuah penjelasan ilmiah dan bukti betapa hebatnya solat, Solat bukan lagi saya lihat sebagai sebuah ritual ibadah semata mata bahkan merupakan sebuah alat untuk mencipta keajaiban dalam kehidupan. Menjaro memperlihatkan tanda tanda kekuasaan Allah dari kacamata minda bawah sedarnya. Tahniah. Selawat dan salam untuk semua.

Saya menerima sebuah Email yang sangat mengharukan dari salah seorang peserta kursus Hypnosis 24.01.2010 Ikut pengakuan Ikhlas beliau.

Testimoni Peserta Kursus Hypnosis

Saya berani mengatakan setiap orang di dunia ini akan tercari-cari sesuatu dalam kehidupan mereka.
sama ada harta duniawi, dalam bentuk kebendaan atau sesuatu yang berbentuk spiritual. Bagi saya
saya telah lama berusaha untuk mencari nilai spiritual iaitu kyusuk dalam solat. Saya sentiasa merasa
tidak pernah puashati dengan solat saya, sangat mengimpikan solat saya lah yang paling cantik untuk
dipersembahkan kepad Yang Maha Kuasa.
Secara tidak sengaja, suatu hari saya telah ter’masuk’ kedalam blog menjaro. Saya tidak pernah jemu
mengikuti tulisan beliau dan saya seronok membaca artikel yang saya rasakan begitu ilmiah (informative).
banyak benda ilmu yang saya dapat dengan membaca blog beliau dan mendapati tajuk-tajuk yang di
utarakan menarik sekali, sehingga ada yang telah saya cuba praktikan. Didalam banyak-banyak topik yang
saya amati, topik Hypnosis & Hypnotheraphy amat menarik hati. Apa ke benda nye dua perkataan ini?
dan apa makna nya perkataan 2H ini tanya hati saya ??

Apabila saya terlihat tarikh kursus bakal diadakan oleh menjaro, tanpa berlingah saya terus mendaftar.
Hasilnya pada hari Ahad 24hb Januari 2010 saya telah hadirkan diri dalam Workshop Hypnosis & Hypnotheraphy.
Ketika dalam kelas, En Hanafi, sifu yang mengajar workshop telah bertanya kepada saya apa itu Hypnosis?
Saya katakan, yang biasa saya dengar, ialah ia bererti pukau. Jawapan itu silap … Ia sebenarnya sesuatu
yang berkaitan dengan minda separuh sedar kita. Semua orang dikurniakan Allah Pencipta Yang Maha Esa
dengan minda sedar (conscious mind) and separuh sedar (sub-conscious mind).

Tetapi malang nya tidak
semua orang bijak menggunakan minda separuh sedar ini dengan sepenuhnya, kerana tiada ilmu mengenainya;
minda separuh sedar. Definasi Hyponis ialah : wilayah penumpuan yang difokuskan dan merehatkan. Ianya adalah satu wilayah spesifik yang dimasuki oleh otak bila dengan mudah menerima saranan. Meditasi, zikir, berdoa, bersolat dengan khyusuk adalah juga suatu keadaan hypnosis yang kita alami tanpa kita sendiri menyedarinya.
Ketika kita berada dalam keadaan tenang, relax, santai berlaku perubahan pada aktiviti gelombang otak, dimana
wilayah Alpha dimasuki. Otak akan terjaga ketika berada digelombang Beta, sebaik kita hendak tidur ianya
berubah dari Beta memasuki Alpha kemudian Delta dan Theta (iaitu tidur yang nyenyak). Wilayah Alpha lebih
nyaman, dan minda lebih terbuka kearah visualisasi dan mencipta pengalaman yang lebih merangsangkan.
Barulah saya faham, rupanya selama ini jika kita hendakkan khyusuk dalam solat kita mesti :-

1) kosongkan minda dari dunia selain Allah.(zero mind) kita.

2) masuk mind kita kedalam situasi Alpha. Kemudian baru lah kita dapat mencapai tahap khyusuk
nya dalam solat. Bukan itu saja, kita boleh lakukan ‘mind programming’. Apakah yang kita mahukan dalam hidup ini...?
Kekayaan, kejayaan, kebahagiaan, kesihatan yang baik, apa saja. Susun semula mind set anda supaya menjadi lebih positif, insallah jika disertakan dengan usaha dan tawakkal pada Allah tidak mustahil impian anda menjadi kenyataan.
Selama ini saya tidak berupaya menguasai minda separuh sedar saya mengakibatkan solat saya tidak khyusuk. Mengapa begitu ?? sebab nya minda separuh sedar yang memerintah saya, bukan saya memerintah minda saya. Apabila fikiran dan perasaan saya tidak selari dengan apa yang ada di minda separuh sedar, sangat SUKAR untuk mendapat khyusuk dalam solat, zikir, meditasi dan lain-lain. Alhamdulilah, setelah belajar dalam workshop

En Hanafi tentang Hypnosis
yang menjurus kepada mengenai minda separuh sedar, apa yang saya cari selama ini, saya telah dapat dan nampak dengan jelas. Tidak sia-sia saya batalkan pemergian saya ke Kota Kinabalu pada 24hb Jan, semata-mata untuk datang menuntut ilmu dari En Hanafi... terima kasih sifu… dan saya bersyukur Allah ketemukan saya dengan nya.
Hari ini saya dapat merasakan ketika dalam solat saya lebih tenang, khyusuk, dan fokus ayat-ayat yang dibaca. Hati terasa hiba, sedih yang amat sangat… Ya Allah.. kerdilnya diriku ini hingga menitiskan air mata.. betapa selama ini pencarian saya begitu lama, sudah melebihi separuh abad usia baru kini saya jumpa. Terasa suatu kekesalan dalam diri ini kerana terlewat, namun takdir itu … Allah yang menentukan segala-galanya..Allah lebih mengetahui, dia yang menyusun atur setiap kehidupan hamba-hamba Nya dimuka bumi ini. Ya Allah.. saya menadah tangan bersyukur kepada Nya dan saya tak dapat menahan tangis ketika dalam sujud syukur kepada Nya.. Allahuakbar.

Puan Nor dapat di hubungi hp 019 2755562