Kuasa Minda & Kematian sifat

Pendengaran

Bagaimana perasaan anda apabila dengan jelas isteri anda mengaku dia melakukan hubungan seks dengan orang lain, mengaku dia mencium mulut jantan lain di hadapan anda sambil ketawa sinis menyindir anda?. Apa perasaan anda apabila dengan jelas isteri anda curang kepada anda, melakukan oral seks di dalam kereta dan di taman hutan, memegang kemaluan lelaki lain. Bagaimana perasaan anda apabila isteri anda mengatakan dia terangsang dengan jantan lain?..... chek apa yang anda rasakan. Sekarang.


Penglihatan

Bagaimana perasaan anda apabila anda melihat ibu anda tadinya berjalan mundar mandir di halaman rumah, sekarang terbujur tidak bernyawa akibat anda memberi air mineral yang tidak ada zat. Akibat anda terpengaruh dengan sebuah syarikat MLM. Sanak saudara menyalahkan anda, anda menjadi pembunuh Ibu anda. Perasaan anda tertekan kerana kesalahan dan kebodohan anda sendiri.


Apa perasaan anda apabila anda memberi ubat yang mahal harganya kepada pelanggan anda, selepas pelanggan anda menggunakan produk anda .. langsung pelanggan anda koma dan mati.... apa perasaan anda. Chek apa yang anda rasakan dalam situasi begini...


Merasakan

Bagaimana perasaan anda apabila anda merasakan pelukan kekasih anda tidak sehangat dulu? Keinginan untuk melakukan zina begitu memuncak tapi teman lelaki anda acuh tidak acuh kepada anda. Tidak menjawab panggilan telepone anda, berjanji nak berjumpa tidak di tunaikan. Tapi mengaku sangat cintakan anda. Teman lelaki anda mengaku sayang kepada anda, tapi sentuhan kasih tidak menyebelahi anda. Anda sudah bersedia untuk memerangkapnya dengan seks tapi hubungan seks di taman dan di dalam kereta tidak menjanjikan kenikmatan. Maka anda mencari hotel, Apa yang anda rasakan???....


bagai mana anda rasakan sewaktu anda memeluk anak kesayangan anda sedangkan pada waktu yang sama isteri anda pergi mengawan dengan lelaki lain. Bagaimana anda rasakan teman lelaki anda menceritakan pengalaman seks luar nikahnya dengan dengan perempuan lain.? Coba anda rasakan diri anda yang tidak menarik di mata laki laki. Anda menggunakan seks sebagai alat untuk menarik perhatiannya. Rasakan dengan penuh kesedaran...


Penglihatan, pendengaran dan rasa ( sentuhan )

Merupakan jendela jiwa yang akan mempengaruhi hati dan fikiran. Sehingga pengalaman tersebut memberi tekanan dalam kehidupan seseorang. Jelas terpancar dalam dirinya perasaan bersalah yang tidak dapat di bendung lagi. Demi kerana ego dan sombong anda tidak mau mengucapkan istilah maaf kepada suami, ibu dan kekasihnya.


Permulaan kehidupan bermula dengan kotor akan berakhir dengan penuh kehinaan. Begitu juga permulaan dengan barokah berakhir dengan kebahagiaan walaupun di harungi dengan seribu fitnah dan pergaduhan.


Demikian yang terjadi saat saya memandu terapi diri untuk salah seorang Artis ternama , yang terkenal dengan acara pementasan cerita lagenda di Ibu Negara pada 2 hari yang lalu. Beliau secara terbuka kepada saya menceritakan kecuranganya kepada suaminya yang menderita penyakit saraf kronik.


Beberapa tahun yang lalu beliau telah kehilangan Ibu yang tercinta akibat menggunakan produk yang tidak berkualiti ( kebetulan beliau merupakan duta kepada produk tersebut). Penggunaan produk tersebut menyebabkan Ibu tercinta mempercayainya sehingga meninggalkan nasihat sanak saudaranya. Ibu tercinta hanya menggunakan produk tersebut sahaja dan meninggalkan produk yang lain, sehinggalah membawa kepada kematianya. Sanak saudaranya melebelkan beliau sebagai pembunuh kepada ibunya sendiri.


Pekara ini tidak berakhir di sini sahaja, beliau menjual produk yang lain lagi kepada pelangganya. Pekara yang sama juga berlaku hingga melibatkan kematian. Perasaan bersalah menyebabkan beliau phobia terhadap rawatan tersebut. Perasaan bersalah menyebabkan kehidupan beliau tidak tenteram sentiasa tertekan dan ketakutan. Terutama berdebar menerima panggilan telepone.


Lain pula dengan teman lelaki (rakan penzinaanya ). Waktu mula bercinta bukan main romantis lagi. Selepas "tahu dan merasa tidak sedap apa yang ada pada dirinya" . Lelaki tersebut mula menjauhkan dirinya, walaupun dia di umpamakan “hidung tak mancung pipi tersorong – sorong” atau “perigi mencari timba” dia hanya mampu mengharab bulan jatuh keriba. Walaupun dia sendiri dapat merasakan tidak hangat lagi dalam perhubungan cinta zina ini. Tapi demi mengejar harta dan kemewahan dia sanggup meninggalkan anak dan mengejar cinta zina yang dia sendiri tidak pasti penghujungnya.


Dengan linangan air mata beliau meminta pertolongan dari saya agar di beri kekuatan untuk menghadapi keadaan seperti ini. Selain dari itu beliau meminta saya merawatnya penyakit ketagihan seksnya yang di luar batas manusia normal, dengan istilah lain seperti binatang. Tanpa segan silu dia mengakui sering melakukan hubungan seks di luar tabii manusia biasa atau luar habitat manusia biasa.


Sebagai seorang yang faham tentang cara minda manusia bekerja saya menggunakan teknik hypnosis dan Nlp untuk merawat beliau. Bagi saya secara peribadi saya mengangap beliau sebagai orang yang mati "sifat kemanusiaan" dalam dirinya. Beliau hidup sebagai manusia yang bertopengkan binatang. Kematian sifat kemanusiaan ini dapat di rawat dengan menggunakan beberapa teknik yang akan saya jelaskan di bawah ini. Penyakit kematian sifat kemanusiaan ini merupakan penyakit jiwa yang sukar di ubati.


Teknik Rawatan Therapy Diri

Mulakan dengan berdoa. sesuai keyakinan Agama Anda masing-masing. Mohonlah bimbinganNya…


Ambillah posisi yang nyaman, sebaiknya duduk atau bersila. Usahakan tulang punggung dan tulang leher dalam posisi lurus. Memilih tempat menghadap ke tembok, juga pandangan yang baik untuk melatih fokus.


Kendorkan seluruh otot di badan Anda, dari ujung kepala sampai ke ujung kaki.

Cara termudah adalah menarik nafas sedalam-dalamnya, lalu saat hembuskan nafas dengan perlahan, kendoran seluruh otot di badan Anda.


Lihat sebuah objek di depan Anda, sebuah titik adalah pilihan yang baik. Lihat dan fokus ke objek tersebut sampai mata Anda terasa penat.

Setelah itu baru perlahan-lahan pejamkan mata.


Setelah terasa sangat tenang, amati di pikiran Anda, dimana selama ini Anda meletakkan orang-orang yang Anda cintai. Dari aruah ayah, aruah ibu anda yang anda bunuh, datok ,nenek , suami yang anda kianati, anak perempuan yang anda abaikan selama mengejar rakan penzina anda, anak lelaki yang anda racuni fikiranya, abang yang lumpuh, kakak yang berlainan fahaman politik dan sebagainya asalkan orang yang anda pernah cintai. Amati saja dan amati saja…


Gunakan tangan Anda secara fisik atau cukup membayangkan saja. Gapailah mereka satu-persatu atau bersama-sama, gapailah mereka untuk lebih mendekat kepada Anda. Teruslah gapai dan gapai akan semakin dekat dan semakin dekat dan semakin jelas.


Setelah sangat dekat, gunakan tangan Anda untuk memeluk mereka dengan lembut, dengan hangat, dengan erat. Terus lakukan lebih mendekat dan lebih mendekat, sampai mereka semua sangat-sangat dekat. Lalu, peluklah mereka lebih dalam dan lebih dalam, sampai terasa masuk ke dalam hati yang terdalam. Dan, menyatu semuanya di dalam hati Anda. Menyatu dan menyatu…

Rasakan perasaan cinta yang luar biasa ini, rasakan dan rasakan saja indahnya, damainya, sungguh indah dan damai…


Bila ada emosi yang ingin meledak, ledakkan saja sebesar-besarnya. Misalnya sedih pilu disaat anda melihat kematian ibu anda yang telah anda bunuh.... rasakan perasaan tersebut muncul dalam fikiran anda.


Setelah itu rasakan adanya energi besar, energi semangat, energi yang membara, sungguh sangat dahsyat. Energi inilah yang akan kita gunakan sebagai bahan bakar dalam mewujudkan cita-cita kita di masa depan. Sungguh energi yang sangat besaaar…dan kuat sekali


Ulangi saja, bila hasilnya belum mantap. Lakukan langkah diatas lebih lama agar lebih fokus dan konsentrasi saja…


Pengalaman saya selama menjadi Mindset Motivator selama 7 tahun ini, sungguh Hati adalah Sumber Energi Motivasi Terdahsyat, terlebih bila seluruh orang-orang yang kita cintai berada disisi …


Maka sebab itulah bila saya merasakan tekanan saya akan lebih manja dengan orang yang saya cintai...saya menumpahkan kasih sayang kepada ibu, bapa, anak dan isteri. Apabila saya memberi kasih sayang saya kepada orang yang saya sayang. Dalam masa yang singkat saya dapat memotivasikan diri saya dengan energy cinta ini. Mamberi kasih sayang akan membuat anda akan menerima energy kasih sayang dari pemilik kasih sayang tersebut.


Memanfaatkan Energi Cinta ini


Saat Anda memerlukan kekuatan, dukungan, semangat, energi yang besar untuk melakukan sesuatu atau saat sedang down atau terpuruk, gunakan energi cinta ini, caranya sederhana:


Tenangkan diri Anda, setenang mungkin.

Letakkan tangan Anda di posisi hati persis seperti yang Anda lakukan saat mengumpulkan semua orang yang Anda cintai ke dalam hati Anda.

Rasakan energi yang bergelora di dalam relung hati yang terdalam ini. Hanya merasakan dan merasakan. Terus rasakan sampai membesar dan menguat beberapa kali ganda. Terus perbesar…dan perkuatkan energy tersebut.

Baru, ambillah sebuah keputusan. Mungkin, untuk terus melanjutkan perjalanan sukses ini. Mungkin, segera bangkit dari tidur. Mungkin, sebuah tekad baru. Mungkin, sebuah keputusan yang baru pula…


Kekuatan Cinta Bidadariku…...



Kursus Hypnosis
akan di adakan
Lokasi : Institut Pengurusan Kesihatan

Bangsar. Kuala Lumpur

Pada: 23.02. 2010
masa: 9.00am_5.00pm
Event Organizer SERI ROHANI MAT SAYUTI
019 2667945 atau rohani7779@yahoo.com
Yuran Kursus : 350.00

Termasuk Manual dan Sijil sebarang pertanyaan sila hubungi
rohani7779@yahoo.com


( sila buat Pendaftaran Kursus dahulu untuk pengesahan tempat terima kasih Dari Event Organizer )


Taklimat B17 Metabolik Therapy

akan di adakan
Lokasi : Dewan Surau Taman Mepati

o1000 Kangar Perlis

Pada: 27.02. 2010
masa: 9.00am_12.00pm
Event Organizer Puan Roslina & Rohani
Yuran Kursus : Free

012 4543930


Berminat untuk menjadi Event Organizer Kami Sila Hubungi

aura_menjaro@yahoo.com


Saya menerima sebuah Email yang sangat mengharukan dari salah seorang peserta kursus Hypnosis 24.01.2010 Ikut pengakuan Ikhlas beliau.


Testimoni Peserta Kursus Hypnosis


Saya berani mengatakan setiap orang di dunia ini akan tercari-cari sesuatu dalam kehidupan mereka.

sama ada harta duniawi, dalam bentuk kebendaan atau sesuatu yang berbentuk spiritual. Bagi saya

saya telah lama berusaha untuk mencari nilai spiritual iaitu kyusuk dalam solat. Saya sentiasa merasa

tidak pernah puashati dengan solat saya, sangat mengimpikan solat saya lah yang paling cantik untuk

dipersembahkan kepad Yang Maha Kuasa.

Secara tidak sengaja, suatu hari saya telah ter’masuk’ kedalam blog menjaro. Saya tidak pernah jemu

mengikuti tulisan beliau dan saya seronok membaca artikel yang saya rasakan begitu ilmiah (informative).

banyak benda ilmu yang saya dapat dengan membaca blog beliau dan mendapati tajuk-tajuk yang di

utarakan menarik sekali, sehingga ada yang telah saya cuba praktikan. Didalam banyak-banyak topik yang

saya amati, topik Hypnosis & Hypnotheraphy amat menarik hati. Apa ke benda nye dua perkataan ini?

dan apa makna nya perkataan 2H ini tanya hati saya ??


Apabila saya terlihat tarikh kursus bakal diadakan oleh menjaro, tanpa berlingah saya terus mendaftar.

Hasilnya pada hari Ahad 24hb Januari 2010 saya telah hadirkan diri dalam Workshop Hypnosis & Hypnotheraphy.

Ketika dalam kelas, En Hanafi, sifu yang mengajar workshop telah bertanya kepada saya apa itu Hypnosis?

Saya katakan, yang biasa saya dengar, ialah ia bererti pukau. Jawapan itu silap … Ia sebenarnya sesuatu

yang berkaitan dengan minda separuh sedar kita. Semua orang dikurniakan Allah Pencipta Yang Maha Esa

dengan minda sedar (conscious mind) and separuh sedar (sub-conscious mind).


Tetapi malang nya tidak

semua orang bijak menggunakan minda separuh sedar ini dengan sepenuhnya, kerana tiada ilmu mengenainya;

minda separuh sedar. Definasi Hyponis ialah : wilayah penumpuan yang difokuskan dan merehatkan. Ianya adalah satu wilayah spesifik yang dimasuki oleh otak bila dengan mudah menerima saranan. Meditasi, zikir, berdoa, bersolat dengan khyusuk adalah juga suatu keadaan hypnosis yang kita alami tanpa kita sendiri menyedarinya.

Ketika kita berada dalam keadaan tenang, relax, santai berlaku perubahan pada aktiviti gelombang otak, dimana

wilayah Alpha dimasuki. Otak akan terjaga ketika berada digelombang Beta, sebaik kita hendak tidur ianya

berubah dari Beta memasuki Alpha kemudian Delta dan Theta (iaitu tidur yang nyenyak). Wilayah Alpha lebih

nyaman, dan minda lebih terbuka kearah visualisasi dan mencipta pengalaman yang lebih merangsangkan.

Barulah saya faham, rupanya selama ini jika kita hendakkan khyusuk dalam solat kita mesti :-


1) kosongkan minda dari dunia selain Allah.(zero mind) kita.


2) masuk mind kita kedalam situasi Alpha. Kemudian baru lah kita dapat mencapai tahap khyusuk

nya dalam solat. Bukan itu saja, kita boleh lakukan ‘mind programming’. Apakah yang kita mahukan dalam hidup ini...?

Kekayaan, kejayaan, kebahagiaan, kesihatan yang baik, apa saja. Susun semula mind set anda supaya menjadi lebih positif, insallah jika disertakan dengan usaha dan tawakkal pada Allah tidak mustahil impian anda menjadi kenyataan.

Selama ini saya tidak berupaya menguasai minda separuh sedar saya mengakibatkan solat saya tidak khyusuk. Mengapa begitu ?? sebab nya minda separuh sedar yang memerintah saya, bukan saya memerintah minda saya. Apabila fikiran dan perasaan saya tidak selari dengan apa yang ada di minda separuh sedar, sangat SUKAR untuk mendapat khyusuk dalam solat, zikir, meditasi dan lain-lain. Alhamdulilah, setelah belajar dalam workshop


En Hanafi tentang Hypnosis

yang menjurus kepada mengenai minda separuh sedar, apa yang saya cari selama ini, saya telah dapat dan nampak dengan jelas. Tidak sia-sia saya batalkan pemergian saya ke Kota Kinabalu pada 24hb Jan, semata-mata untuk datang menuntut ilmu dari En Hanafi... terima kasih sifu… dan saya bersyukur Allah ketemukan saya dengan nya.

Hari ini saya dapat merasakan ketika dalam solat saya lebih tenang, khyusuk, dan fokus ayat-ayat yang dibaca. Hati terasa hiba, sedih yang amat sangat… Ya Allah.. kerdilnya diriku ini hingga menitiskan air mata.. betapa selama ini pencarian saya begitu lama, sudah melebihi separuh abad usia baru kini saya jumpa. Terasa suatu kekesalan dalam diri ini kerana terlewat, namun takdir itu … Allah yang menentukan segala-galanya..Allah lebih mengetahui, dia yang menyusun atur setiap kehidupan hamba-hamba Nya dimuka bumi ini. Ya Allah.. saya menadah tangan bersyukur kepada Nya dan saya tak dapat menahan tangis ketika dalam sujud syukur kepada Nya.. Allahuakbar..!!


Puan Nor dapat di Hubungi di Hp 019 2755562